Ahad, 19 Disember 2010

Air Buoh Part 2

nak samak malas pulak selipar ni... jijik aku tengok selipar penuh tahi... sebelah selipar apek gua bungkus 2 kali lam plastik... x memberi peluang bau yang kurang enak menerobosi plastik halus... ngam pulak lori sampah datang... gua baling kat blakang lori sipi2 je kena kat kaki abang yg bertenggek kat tepi lori... gua lambai2 pemergian lori sampah ngan happy sambil minum air bandong ginah...perh sedap betul kenakan orang sambil minum air di tengari camni... gua masok rumah, dudok tgk tv... hehehe....

Preeeengggg...

hoh...budak cina celup nie dah sampai... rumah sendiri pun nak press minyak... apa kejadah nya budak2 sekarang...

"nie hao ma"

masok umah xsalam... sakit nak ajar anak2 buah skarang nie...

"wo hen hao" jawap gua penoh sopan...

"yea, nasik..."

"wei... lu pakai slipar gua ek?"

"hehe..." jawab selamba budak nie

"gua pakai slipar ko gi ginah tadi... terpijak taik anjing... gua buang sebelah, yang kene taik... hehe... kalo lu kejar lori sampah, rasanya masih sempat..."

apek letak nasik ngan air ke lantai lalu pandang gua dengan serius... kelihatan raut wajah apek bertukar sedikit geram, tangan nya menggenggam kemas membentuk buku lima, setitik peluh jatuh dari tepi dahi ke pipi... bibir gua angkat sebelah, hanya tersenyum sinis melihat apek memandang selipar putih yang hanya tinggal sebelah..

"selipar putih tu?"

"yup..."

"bukan selipar lu beli semalam kat bp mall?"


......................


gua berlari sambil melambai tinggi mengejar lori sampah yang baru nak kluar simpang rumah gua...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan