Selasa, 23 November 2010

beg recycle...

darah berketurunan iron chef dalam badan gua memberontak nak masak. gua kick start moto terus pecut ke kedai serbaguna wellward... membawa bag recycle yg terlipat kemas dalam raga motosikal... menyokong pembantahaan penggunaan plastik kat bandar gua lahir... terbawa2 sampai kat parit raja, menunjukkan gua bersifat berperikemanusiaan walaupun nakal tersemat dalam jiwa..

terserempak dengan kasimbawal lalu depan traffic light... bergaya bagai nak rak di tengah panas. teringat ngn tragedi kasimbawal minum air gua ketika katkedai mamak... otai parit raja sambar air gua yg baru order, nak sound pun xguna. ketawa manja oleh budak2 yg melepak...

"celake.." geleng kepalaku melupakan kisah yg hampir gua minum dgn likatan air liur kasimbawal.

sampai kedai, gua double stand motor letak helmet, "pap pap" menampar seat motor yg berlubang.... melulu masok dan survey bahan... gua ambik barang secara membabi buta tanpa memikirkan resipi nak masak... makcik baju kotak2 tepi gua memandang dgn riak muka yg jealous... memandang barang gua sebat semua import... melulu gua carik cashier... dari jaoh gua nampak kekosongan kat kaunter no 3... yg penting awek cashier iras2 intan ladyana... terimbas kembali kenangan gua bersamanya...

tanpa gua sedari makcik kotak2 memecut laju mendahului ke kaunter berkenaan... gua berada beberapa hoon dibelakang beliau... dgn tindakbalas refleks seperti siamang, halangan yg diberikan makcik kotak2 semudah lipas kudung gua elak... perh... x sia2 nenek gua latih kejar ayam kecik2 dulu... dgn kuderat terakhir,gua dapat memotong makcik kotak menjadikan beliau terpegun seketika, lalu lost kontrol melanggar kotak2 mayonis yg tersusun rapi... makcik kotak2 bgn dan bersalaman mengucapkan tahniah kat gua...

awek cashier memberi senyuman dan jari jemari halus beliau perlahan scan barang gua... ciss.. kalo la gua jadi barang2 yg discan tu.. berdarah hidung balik bai... lamunan gua terhenti apabila awek cashier menegur gua...

"Rm 31.76 bang.."

dalam wallet gua ada 12 ringgit.. dalam kocek ada sen sen je tinggal...

gelak awek cun, hilaian ketawa makcik kotak2 jaoh kedengaran...

"nak beli barang mahal, xdo duit, xguno jang..."

gua balik dgn roti buku, sedozen telor ngn bag recycle menutupi muka gua yg tebal...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan